Snídaně v parfumerii

… delikatesy pro znalce

Co se líbí Katce aneb Také si kupujete podobné vůně?

Prostě jsem si ho musela koupit, prohlásila Katka. Líbil se mi už ten původní Elie Saab, ale odolala jsem. Tenhle je mnohem lepší, to je vůně přesně pro mě.

A nemáš už něco podobného?

A co asi?

No třeba Sevilu.

Sevila? Zamyslela se. No vlastně trochu jo, trochu jsou si se Saabem podobné. Očuchává a očuchává. Vlastně dost podobné.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Taky bych řekla. Seville a l’aube L`Artisan je ten nejperlivější pomerančový květ, jaký znám, štípe a křupe a studí v něm rozdrcené pomerančové větvičky, až z toho běhá mráz po zádech. Křupe a štípe i medem, ale ten voní také po včelím vosku, čímž hýčká a hladí. Elie Saab Le Parfum Eau de Parfum Intense není tak dramatický. Ten protiklad ledových jehliček a medového pohlazení, která dělá Sevilu tak vzrušující, zůstává v Saabovi na úrovni příjemného osvěžení, ačkoli je cítit, že se vařilo ze stejných surovin.

A co Angelique? Tu ti nepřipomíná?

No jasně, tu taky, to je pravda, souhlasila.

Když si ze Sevily odmyslíte teatrální napětí ve vzduchu a přidáte příjemně chutnající ovocné želé, máte představu o Angélique Noire Guerlain. Jak je jedna patetická, tak je druhá klidná. Statická, ale pěkná. K tomu začne Elie Saab po úvodním rozmachu též tíhnout. Usazuje se čím dál pohodlnějí.

O několik hodin později… A hele, ono se ti to úplně změnilo, co? Teď je to jako Grain de Soleil.

Myslíš? A víš, že je to možné?

Grain de Soleil Fragonard čili olejová ambra s vanilkou a štiplavými horkými jehličkami. Ne že by dala odbýt jako vůně „základu“, faktem ale je, že by se k takovému účelu dobře hodila.

Takže jsem si koupila parfém, ve kterém jsou moje oblíbené vůně. A mě to nevadí. Vždyť jsem říkala, že je přesně pro mě.

podpis Dzona1

Napsat komentář

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.