Snídaně v parfumerii

… delikatesy pro znalce

Aesop Marrakech Intense + Hwyl: Dvakrát o kadidle

Člověk by čekal něco jako přírodní vůni bylinek Aboriginců nebo minerální kreaci na téma toho červeného kopce, kterému se říká Uluru, když už je Aesop značka čistě australská a mohla by na tomto faktu postavit svou unikátnost. Ale Aesop zajímá prodej v Evropě a nikterak se nesnaží odlišovat se od zdejších nikových vůní. Potrpí si na orientální složky a hlavně na kadidlo. Čistým orientem byla už jejich první vůně Marrakech z roku 2005. O devět let později ji upravili na bohatší verzi s přívlastkem Intense.

Foto Flickr, Sense Worldwide

Kadidlo se sušeným ovocem

Titulek říká o Marrakech Intense v podstatě vše. Možná by bylo dobré ještě dodat, že je to skutečně líbezná a líbivá podoba kadidla. Vůně má zajímavou strukturu, kdy suchá, minerálně pudrová část kadidla leží vedle vrstvy ovocné a nepropojují se, pouze se dotýkají. Ovocné tóny jsou z počátku převážně citrusové, jak je pro pryskyřici typické, později ale více sládnou a rozšiřují se o aromata sušeného ovoce a květin. To vše při delikátnosti a přehledném členění vůně na dvě části. Marrakech Intense je vůně pro radost bez těžkého kadidla, škoda jen, že navzdory příslastku je její síla mírně podprůměrná.

Foto Flickr, Guy Mayar

Dva roky po lesním požáru

Francouzský parfumér Barnabé Fillion, který pro Aesop pracuje, popsal v rozhovoru pro Vogue inspiraci i tvorbu zatím nejnovější vůně značky, jíž je Hwyl z roku 2017. Má prý jít o japonský prales, nikoli ten světlý bambusový, ale skutečný tmavý hvozd, i takové v Japonsku rostou. Temný dojem ve vůni převažuje, les z ní vychází zbavený zeleně, jen očouzené dřevo. Fillion ve Vogue vysvětluje, že rád pracuje s různými částmi kadidla a že tím myslí jak čistou pryskyřici z kadidlovníku, tak i kadidlo jakožto vykuřovací směs různých pryskyřic. Z této fascinace se mu ovšem ve Hwylu vytvarovala dominantní část vůně jako hustá očouzená clona, za níž spíš jen tušíte jehličky cedru, vůni mechu a syté tóny koření. Ve srovnání se stylově podobnými kadidlově dřevitými vůněmi jako Kyoto nebo Zagorsk od Comme des Garcons, případně Tanoke Odin je tak Hwyl vůní více pánskou než unisexovou. Intenzitu i výdrž má značnou.

Dovětek: Barnabé Fillion tvrdí, že právě kadidlo je složkou, která reaguje velmi citlivě na vlastnosti kůže, že se mění podle její suchosti a teploty a podle toho se může lišit vyznění vůně. Zkoušely jsme s Katkou Hwyl na kůži i na papírku obě, ale vždy s prakticky stejným výsledkem. Na papírku byla navíc jen silněji znát úvodní sladce minerální a ovocná fáze, která se na kůži jen mihne. Vypadá to, že Hwyl je opravdu určen spíš pro mužskou kůži.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.

%d bloggers like this: