Snídaně v parfumerii

… delikatesy pro znalce

Diptyque 34 Boulevard Saint Germain EdT: Když dřevo ožije

Že název vůně poukazuje na adresu značky, není těžké odhadnout. Že to bude v Paříži, rovněž nikoho nepřekvapí. Možná jste tam byli, možná jste jen bloumali kolem s kamerou google map: Typický dům v centru Paříže se zašedlou fasádou i úzkými vysokými okenicemi. Parfém měl být něco jako jeho narozeninové selfíčko k padesátinám, které značka v roce 2011 slavila. Takový dárek pro ně i pro vás, který když otevřete, přímo to místo ucítíte. Jestli se záměr povedl, je věc názoru. Parfém je bezesporu pozoruhodný, jen se do flakonu dostalo mnohem víc, než v butiku Diptyque uvidíte.

Foto web značky

Palác Tassel

Jako by to dřevo bylo živé… Neklidné. S vnitřním puzením pohnout se a dosáhnout někam dál. Vyhazuje tenké průzkumné pruty, které se kroutí a svíjejí v neklidných liniích, libých na pohled. To, co zní jako animovaný film, má skutečně reálnou podobu v domě. Jen to není ten na bulváru Saint Germain, ale o něco severněji v Bruselu v Rue de Turin. Tady si nechal kdysi postavit dům jakýsi profesor Tassel. Zatímco na profesora historie zapomněla, palác – a později hotel – Tassel se stal pojmem, na který narazíte v každé publikaci o secesní architektuře.

Diptyque 34 Boulevard Saint Germaine

Schodiště v Tasselově domě
Foto Wikimedia Commons

Jako animované

Když si prohlédnete pozorněji schodiště, které je bezkonkurenčně nejfotografovanější částí domu Tassel, praští vás do očí určitý klam, který vytváří. Ornamentální prvky na zábradlí a podpůrných sloupech tak přirozeně pučí ze schodiště, plazí se a kroutí jako mladé výhony, až uvěříte, ano, tímhle domem prorůstá dřevo. Přitom samozřejmě vidíte, že je to kov. A velmi podobně si s představivostí hraje i 34 Boulevard Saint Germain. Dřevo je základem i hlavním motivem vůně, ale je tak rafinovaně proložené dalšími složkami, až mu uvěříte, že mu celé to skvostné aroma kompletně patří. Přitom je to hlavně kafrově větrový eukalyptus a nasládlé koření, co dává vůni – i dřevu v ní – typický ráz. V druhém sledu pak spousty květin a nasládlého listí. Je tam meduňka a fíkovník, nahořklá pelargonie, úchvatná růže s koriandrem i ozdobné fialky. A také krémově mastná tuberóza, ta ale vystoupí až později spolu se sladce libovonnými pryskřicemi, když vůně dozraje do své pozdní podoby poklidně exotického dřeva v gurmánském ladění.

Mimochodem, závěrečnou líbivou polohu značka dál rozvedla jako novou a znatelně odlišnou verzi v koncentraci EdP, která se dostala na trh až mnohem později v roce 2018. A tak si můžete vybrat mezi originálním švankmajerovsky poťouchlým i novým blahobytně orientálním výrazem oživeného dřeva. Za vyzkoušení stojí oba.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.

%d bloggers like this: