Snídaně v parfumerii

… delikatesy pro znalce

Kupujte malá balení, nabádá nás Francis Kurkdjian

Říká to v rozhovoru, který v médiích na síti koloval už na jaře, ale nyní se objevil znovu, nikoli náhodou v době předvánočních nákupů. Vysvětlení Kurkdjian dodává a nebude se vám líbit: Velký flakon užijete leda u své signature, kterou se stříkáte denně. U ostatních se vám po třech měsících začne parfém kazit. Proto si kupte raději malé balení. Čtete správně, podle mistra parfuméra je trvanlivost vůně v nově otevřeném flakonu celé tři měsíce. Ověřovala jsem to, není to překlep, ani chyba. Totéž stojí s odkazem na jeho jméno v i dalším článku, který lze v angličině najít na netu.

Foto Flickr, lilszeto

Je nos a nos

Při ověřování na internetu jsem kromě mnoha jiných narazila na stránky německého svazu výrobců vonných látek čili ingrediencí. Oproti Kurkdjianovi, který jednou větou degradoval parfémové sbírky na hřbitovy vůní, uvádějí údaj sice velkorysejší, nicméně ani ten se vám moc líbit nebude: Průměrně šest měsíců. S poznámkou, že mnohé vůně vydrží déle. Asi jste teď dospěli k názoru, že máte doma tyto neprůměrné vůně. Skutečné vysvětlení se týká spíš nosu. Samozřejmě že Kurkdjian přehání, když říká, že se vůně po třech měsících zkazí. Pro naše nosy spíš začne zrát a pracovat. Změny dlouho nejsou tak výrazné, aby vybočovaly z charakteru parfému. Aspoň pro nás. Protože jsou pomalé a průběžné, nos si na ně může zvyknout a dokonce v nich najít takové zalíbení, že nový flakon odvrhne se zděšením: Co to je?! Fake nebo reformulace?

Foto Flickr, Willem van de Kerkhof

…a dělejte si odstřiky!

Kurkdjian vysvětluje, že problém dělá ve flakonu hlavně kyslík, který se s klesající hladinou tekutiny dostává dovnitř. A rozbíjí tam molekuly vonných sloučenin. Do menších balení pronikne méně vzduchu prostě proto, že je v nich méně místa. A Kurkdjian navrhuje další záchranné postupy: Udělejte si z velkého balení odstřiky, naplňte je pěkně až po okraj, a uschovejte je v temnu a v chladu, třeba v lednici. Nebo tam strčte prázdnící se flakony, rozklad vůně se tím prý může zpomalit. Ovšem německý svaz výrobců vonných látek se k této radě staví dost skepticky. Pokud parfém používáte, praví se na jich stránkách, tak na vnější stěně flakonu nevyhnutelně ulpívají stopy vůně, šíří se do celé lednice, a tak vám pěkně nabourají uloženou tlačenku. Spíš než lednici doporučují vinný sklep… Jestli vás teď přepadla neovladatelná potřeba zkontrolovat jeden parfém po druhém, pak zadržte, není důvod k panice. Nic se nezměnilo, svět se nachází přesně tam, kde byl před Kurkdjianovým výrokem. A naše parfémy jsou takové, jak se nám líbí. Někdy je štěstí nemít nos parfuméra.

P.S.: Je to jen náhoda, že Maison Francis Kurkdjian prodává tolik sad malých balení, kterým říká cestovní set nebo parfémový šatník, nebo je neoznačuje vůbec nijak, prostě si koupíte parfém ve třech malých lahvičkách místo jedné velké?

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

Informace

This entry was posted on 16.12.2017 by in Parfémové zajímavosti and tagged , , , .
%d bloggers like this: