Snídaně v parfumerii

… delikatesy pro znalce

Twilly d’Hermes: Pro koho byla vlastně stvořená?

Má tohle opravdu být vůně pro mladé dívky? A vážně je to Hermes? Vždyť v sobě nenese typický strohý podpis J.C. Elleny. Vysvětlení jsem brzy našla, autorkou Twilly d’Hermes je Christine Nagel. S odpovědí na první otázku je to však mnohem složitější. Flakonek se snaží vyzařovat mladého ducha, takže na něm sedí hravý klobouček a krček zdobí vzorovaná mašle. Mimochodem, podobně vypadají šátečky, které Hermes prodává pod názvem twilly. Prý je ráda nosila Grace Kelly či Audrey Hepburn. Matoucí je však samotná vůně: Netopí se v karamelu, neobsahuje ani malý kousek pačuli a nepodobá se ani lepším parfémům pro holky, jako je třeba Miss Dior. Chtěl tedy Hermes pozměnit současné trendy? Cílení na mladé ženy působí jako chytrý tah, protože bývají parfémově nejtvárnější. Vždyť i jejich prababičky někdy před sto lety nadšeně přijaly Mitsouko jako svou mladou vůni.

Foto: Hermes

Oficiální složení Twilly d’Hermes bylo další věcí, která mě překvapila, neboť uvádí jen tři složky: tuberózu, zázvor a santalové dřevo. Jenže nejvýraznější jsou jednoznačně pomerančové květy a nepřehlédnutelná je také pořádná porce jasmínu. Pokud jde o zázvor, tak by mohl být pojmenováním pro jakýsi likér připomínající bonbony Mon Chery. Je to složka, která dodává vůni neklid a horkokrevnost, což je asi první věc, kterou Twilly d’Hermes skutečně vystihuje mladé holky. S uvedeným santalovým dřevem souhlasím a rozhodně se s ním nešetřilo, což ovšem není pro dívčí vůně úplně typické. Nabírá na síle zvlášť v posledních hodinách, kdy už kromě trochy pižma a jednoho malinkého pomerančového květu krčícího se v rohu nejsou znát žádné další složky.

Foto: Wikimedia Commons

Vůni jsem zkoušela znovu a znovu, ale stejně jsem se nedovedla zbavit pocitu, že mi v ní cosi schází. Jako by jí chyběla jakási parfémová plnost, asi jako když kuchař zapomene osolit jinak povedené jídlo. V případě Twilly d’Hermes to však působí jednoznačně jako záměr a ne jako neumělá nedokončenost. Možná tedy nechtěl Hermes vytvořit všeobecný trend pro mladé, ale rozhodl se představit nezvyklé chutě, aby později lákal blíže a ještě blíže, až k Zahradě pana Li, která je tak minimalistická, že už se jen vznáší a nejsou v ní žádné atomy. Je to podobné, jako když se dětem postupně nabízí olivy, až se stanou oblíbenou lahůdkou.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.

%d blogerům se to líbí: