Snídaně v parfumerii

… delikatesy pro znalce

Jak voní Diorovy sladké životy

Překvapivě nejen jako parfém Dolce Vita, jak by se snad mohlo zdát. S motivem sladkého života si značka pohrává častěji.

Scéna ve fontáně di Trevi z filmu La Dolce vita

Skutečně, jak jinak si vysvětlit nápadnou narážku na film La Dolce vita v reklamě na novou verzi Miss Dior. Z jakého jiného důvodu by Natalie Portman v černých šatech skočila do fontány a tančila tam s kapkami v gestech navlas stejných jako hvězda Felliniho filmu Sladký život? Však to můžete podle fotek porovnat sami.

Natalie Portman v reklamě značky Dior
Foto: Dior

Parfémově jsou si přitom Miss Dior a Dolce Vita velmi vzdálené. Pokud má jít o sladký život, pak ve dvou velmi odlišných podobách. Miss Dior je sice luxusní, ale nějak si neví rady s prázdnotou, naopak Dolce Vita připomíná závrať z jízdy na horské dráze.

Natalie Portman je tváří Miss Dior od roku 2011
Foto: Dior

Za pocit sladké prázdnoty vděčí nová Miss Dior především pačuli. Doplňkové květinové složky jsou slabé a jakoby nevýznamné. Jasmín s růží mají za úkol pouze zdobit a jinak jim pozornost věnována není. Ve skutečnosti totiž není pozornost věnována skoro ničemu, jakoby se v nudě z nadbytku stejně vše už okoukalo a ztratilo význam. A zřejmě proto je tu tak velká porce pačuliové sladkosti, aby ji chuťové pohárky dovedly a musely zaznamenat. S Miss Dior se lze bez pochyb dlouhé hodiny cítit dobře. Jenže nic dalšího už nenabízí, snad aby nerušila prázdnotu, která je v této verzi luxusního života tím jediným, co jde skutečně pod kůži.

Anita Ekberg a Marcello Mastroianni ve filmu Sladký život

Naopak Dolce Vita se živelně raduje už od samého začátku, kdy vůni razantně otvírá koření, hlavně skořice a kardamom. Neklid z ní přímo čiší, jakoby se luxusní svět kolem mohl rozplynout stejně náhle, jako se před tím objevil. Takže je potřeba si to pořádně užít a to teď. Možná i proto je výdrž enormní – na kůži se Dolce Vita drží i po sprchování dva dny a na oblečení do dlouhého cyklu praní. Komu by to ale vadilo, když si Dolce Vita pro její překypující radost a nedočkavost nelze neoblíbit. Svou povahou připomíná postavu z jiného filmu, Holly ze Snídaně u Tiffanyho.

Audrey Hepburn jako Holly ve filmu Snídaně u Tiffanyho

Mimochodem, byl to právě tento film, na který jsem si vzpomněla při vymýšlení názvu blogu. Však si také Snídaně v parfumerii svým způsobem hraje s motivem sladkého života. Dolce Vita by tedy mohla být náš blogový signature parfém.

Foto: Dior

Flakon pro Dolce Vita, který rafinovaně odráží světlo, vytvořil geniální Serge Mansau. Pokud jde o vůni, tak ji kromě koření charakterizuje hřejivé a trochu škrablavé ovoce, hlavně broskve. Důležitým tónem je také vanilka s ylang-ylangem. Mnohem podstatnější než samotné složky je však jakési večírkové rozpoložení, příjemné napětí a závrať z nadšení, které vůně dovede vytvářet. Plus malé tajemství, které ať si už každý rozluští sám pro sebe.

Kabelka Lady Dior
Foto: Dior

Malá odbočka k zajímavým souvislostem: V roce 1994 Dior neuvedl jako novinku jen parfém Dolce Vita, ale představil i legendární kabelku Lady Dior. Její původní název zněl Chouchou, přejmenována byla až později, zřejmě na počest své nejslavnější nositelky princezny Diany. Otázkou, kterou Dior nikdy jasně nezodpověděl, je, zda se parfém a kabelka měly doplňovat. Měly to být doplňky pro sladký život? S jistotou se to dnes už potvrdit nedá, stejně jako se nedá zjistit, jakou závrať z výšky zažívala někdejší učitelka v královském paláci.

Foto: Dior

Zajímavé je, že Dior už téma Dolce Vita na rozdíl od Miss Dior parfémově dále nerozvíjel, snad tedy vyjma Eau de Dolce Vita. Z perfumistického hlediska to ani nebylo potřeba, protože Dolce Vita je tak komplikovaná, že v ní lze stále nacházet něco nového a opakovaně se nechat fascinovat. To spíše sladký život ve stylu Miss Dior potřebuje kořenit stále dalšími příchutěmi, aby aspoň na chvíli zaujaly smysly.

Z filmu Snídaně u Tiffanyho

Jak si obě vůně ve srovnání povedou dál, je zatím otevřená věc. Dolce Vita se už po více než dvaceti letech v prodeji může řadit mezi klasiku. Miss Dior zatím pomáhá současná vlna obliby sladkých pačuliových vůní. Zatím se tedy každý může rozhodnout pro tu verzi sladkého života, která je mu bližší.

 

 

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.

%d blogerům se to líbí: