Snídaně v parfumerii

… delikatesy pro znalce

Shiseido Rosarium: Instantní wellness

Příroda potřebuje k vytvoření vůně růže 500 různých složek. Potřebuje je i parfumér? Ne, jak říká Jean-Claude Ellena ve své knize Parfum: Ein Führer durch die Welt der Düfte (v překladu Průvodce světem vůní). Úkolem parfuméra není kopírovat přírodu, ale vytvořit vlastní interpretaci. K vůni růže mu pak někdy stačí jen pár složek. Na Ellenovu knihu jsem si vzpomněla při zkoušení parfému Rosarium, v němž je velmi autentická žlutá velkokvětá růže. Lišila se od ostatních vůní s dominantní růží, což zase tolik nepřekvapuje. Růži lze totiž ve flakonech vyjádřit mnoha různými způsoby podle toho, pro které její rysy se parfumér rozhodne. Je je to specifikum růží, parfémové interpretace jiných květin, například jasmínu či karafiátu, si bývají navzájem mnohem podobnější.

Foto: Flickr, Denis Bourez

Foto: Flickr, Denis Bourez

Žlutá růže z Rosaria roste na nějakém slunném místě v parku, takže je příjemně teplá. Mimochodem, její barvou jsem si jistá, rozhodně se nejedná o červenou odrůdu. V té je totiž vždy i trocha vášně a napětí, což by se sem nehodilo, protože Rosarium jsou soukromé lázně ve flakonku. Růže má medový střed a příjemně uklidňuje a hýčká svou hladivou vůní. Parfém je velmi ženský a elegantní, přesto má ale holčičí jiskru, i když v něm nejsou narozdíl od mnoha jiných růžových vůní žádné maliny ani jiné sladké ovoce. Okvětní lístky se po několika minutách promění v jemnou růžovou pěnu držící se blízko u kůže, což ještě prohloubí pocit komfortu. I v této podobě však růže působí velmi přírodně. Jen se k ní nenápadně přidá ještě trocha santalového dřeva a pižma.

Foto: Flickr, Farrukh

Foto: Flickr, Farrukh

Rosarium svým jasem trochu připomíná dramatičtější Sa Majeste la Rose od Serge Lutense. Podobnost vůní by nebyla nijak překvapivá, však byl také pan Lutens u kosmetické značky Shiseido zaměstnaný už v 80. letech a spolupracoval například na legendární Feminite du Bois. Ta dnes existuje ve dvou různých verzích, jednou jako Shiseido a podruhé jako Serge Lutens. Není také žádným tajemstvím, že Shiseido nyní značku Serge Lutens vlastní.

rosarium

Foto: Shiseido

Když tam přemýšlím o mých oblíbených růžových vůních, tak Evelyn Rose (Crabtree & Evelyn) mi pomohla vyléčit horečku, zatímco mi Rose Cut (Ann Gerard) dodala energii a vůni Rosa (Tous) používám pravidelně jako šperk. Žádná mě ale nikdy nezahrnula tak výrazným pocitem komfortu jako Rosarium. Vlastně si nevzpomínám ani na žádný „nerůžový“ parfém, který by působil jako soukromý a instantní (=připravený k okamžitému požívání) wellness.

podpis Katka1

2 comments on “Shiseido Rosarium: Instantní wellness

  1. JitkaM
    1.2.2016

    To je taková nádhera! To bych potřebovala hned dneska.

    Liked by 1 osoba

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.

%d blogerům se to líbí: