Snídaně v parfumerii

… delikatesy pro znalce

Karl Lagerfeld for Her: Jen se přitul!

Je to už pár let, co z ruky Karla Lagerfelda zmizel kdysi nepostradatelný vějíř. Už ho nepotřebuje, evidentně už nelapá po dechu pod tíhou kil navíc, neboť žádná taková nemá. Působí jako jiný člověk, přitom když se podíváte na starší fotky, pak už tehdy nosil culík a černé brýle i své rockersky/gothicky/novoromanticky aristokratické obleky, jenže dnes v nich už nevypadá jako upachtěný panský písař. Vypadá jako módní ikona.

Karl Lagerfeld for Her

Autoportrét: Ačkoli sahal do běžně přístupných šuplíků, styl, který si z nich poskládal, je jedinečný a každý, kdo ho napodobí, bude už jen kopírovat. Bílý culík, černé brýle a vyztužený límeček jsou už víc než ikona, je to logo, kterému okamžitě rozumíte.

Umění stylu

Vějíř nezmizel bez náhrady, místo něj se v rukou Karla Lagerfelda objevuje bílá perská kočka, které říká Choupette. Prý ji dostal jako dárek a prý se narodila 19. srpna, tedy ve stejný den jako Coco Chanel, takže je vícero důvodů, aby se stala nejhýčkanější kočkou světa. Karl Lagerfeld jí zajistil vlastní apartmá a dvě francouzské pečovatelky, Marjorie a Francois. Choupette má kromě jiných hraček vlastní iPad a účet na Twitteru. A kolik byste odhadovali, že má taková tříletá kočka fanoušků? Momentálně skoro 45 tisíc, kteří denně sledují novinky od Choupette, pochopitelně nalákani slibem, že je autorizuje sám Karl Lagerfeld. Pošetilost? Ani náhodou.

Karl Lagerfeld

Karl Lagerfeld jako kultovní figurka značky Tokidoki, vycházející z japonského stylu. V černé, bílé, i s Choupette. Prodává net-a-porter.com

Dotaženost v každém detailu

Stát se značkou, na to nestačí mít talent, nebo řekněme jeden určitý talent. Nestačilo by, kdyby byl Karl Lagerfeld „jen“ nadaný, jak je, a chrlil nápady, jak je chrlí, čili jakoby se na něj nevztahovalo duševní opotřebování, ačkoli mu loni bylo osmdesát, kdyby současně neměl zatraceně bystrou hlavu, která myslí a mluví ve třech jazycích současně, a má kombinační schopnosti celého týmu poradců.

Karl LagerfeldDíky tomu bez potíží přechází mezi rolemi hlavního designéra pro konzervativně noblesní Chanel a šéfa luxusní, ale rozpustilé rockerské značky nesoucí jeho jméno Karl Lagerfeld. A právě jako „Lagerfeld“ dokázal prakticky nemožné – imponovat zákazníkům ve věku svých vnuků, tedy kdyby nějaké měl. Zábavným mixem zdůrazněné extravagantnosti, hravosti a silné osobnosti, která si dělá, co sama uzná za vhodné, mladé uhranul. Je to dokonale namíchané. Na jeho webu Karl.com, si každý najde to své. Porci rozverné něhy se Choupette, náznak jinakosti s  Barbie Lagerfeld (původně Karlie Barbie) čili gothic panenkou v oblečku typickém pro KL, sarkasmus či aspoň svéráz v hláškách vydávaných jako „Karlism“. Stohy knih za scénou, kde KL fotí, jen pozorným naznačující, že je sečtělý a má rád Nietzscheho. Zkrátka slabinu nenajdete, naopak, sledování fenoménu Karl Lagerfeld lehce podlehnete.

Karl Lagerfeld for Her

Masivní kovový kruh pod víčkem má prý připomínat prsteny, které Karl Lagerfeld nosí. Ne jeden nebo dva, má jich plné ruce.

Vůně pro ni

Módní značka pro mladé samozřejmě potřebuje i vlastní parfémy, a nebyl by to Karl Lagerfeld, kdyby na ně neměl jasný názor. Žádná provokace a výstřednosti, ale intimní, něžné vůně, lákající k hlazení, neboť to k mládí patří. A také družnost a soudržnost, proto je jejich nejnovější parfém párový, ve stejných flakonech, které se liší jen barvou tekutiny a přirozeně nápisem. K šedavě černé for Him, pánské dřevité levanduli, patří losově růžová for Her, hebká a něžná jako Choupette. Za ten dojem vděčí hlavně hedvábné magnolii, která je nosnou květinou v pokročilé fázi vývoje. Začátek vůně patří spíš růži v krémově dřevité polevě, hladké a chladné a maličko oříškové, až jsem vzpomínala, kde jsem tohle cítila. Možná Iceberg The Fragrance, dnes už asi nedostupná, s vyhlášenou vůní pistáciové zmrzliny. Oproti té ale v KL for Her nenajdete fialkové lístky – dojem hladkého chladu obstarává spíš zmíněná magnolie. Díky ní je ta úvodní zmrzlina velejemná, bez jakýchkoli štípajících ledových krystalků a pomaličku se rozvíjí ke kouzelné hladivosti hedvábného šátku. Parfém není nijak zvlášť sladký, spíš vyvolává dojem pohodlí, patrně pro tu intimní hladkost, nosí se jako saténové pyžamo. Je průzračný a drží se při těle.

Karl Lagerfeld for Her

Oficiální olfaktorická pyramida mě zaujala hlavně broskví v hlavě. Na kůži ji necítím, docela se schová v té báječné magnoliové zmrzlině. Ale na papírku nebo na oblečení vystoupí, aromatická, nijak zvlášť sladká. Proto je nejlepší nastříkat na kůži i na oblečení.

Fotky: Karl Lagerfeld, Karl.compodpis Dzona1

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.

%d bloggers like this: